Thursday, August 4, 2011

Cerita 3 Ramadhan

Hari ke 3 Ramadhan ( terperak n3 ni sejak semalam..hehehhe)...

Apa nak citer yea...balik2 citer pasal menu makan jer kan..macam ler ulan puasa ni bulan untuk makan ler pulak kan...alah tapi saja2 jer kan nak buat n3 pasal makan2 ni..bukan apa seronok apa...hehehhehe...

Hari ke 3, tak ada mood nak makan nasi...so buat soto jer....meehoon ngan nasi impit..complete ngan bergedil sekali tu...aghhhhh..anak2 memang suka soto ni....korang suka soto tak...kaum kerabat mama mesti suka tu....

semangkuk soto untuk berbuka puasa...puas hati sebab buat sendiri...complete dengan bergedil lagi......nyaman sekali dong....

sebelum dibubuh kuah......tengok sambal kicap tu mengancam tau...hehehe....

menu beruka hari ke 3. Masak soto ( meehoon & nasi impit)..buat sosej roll & milo o ais....syukur....hari ni tak dak nasi ahhh.....

haii...Ika sempat kenyit mata tu. Hubby x ada , so kami tak ke masjid. Berjemaah dirumah Isyak & terawikh. Iki jadi imam...Amir tak cukup umur nak jadi bilal...Mama, Ika & bibik jadi makmum...


Macam biasa bulan Ramadahan Iki & Ika di"wajibkan" khatam quran...

lepas solat maghrib terus baca quran..kalau nak tunggu lepas terawikh lambat pulak nak siap..nak buat homework lagi...

sayang mamaaaaa........Amir ni rakaat pertama dia ikut masuk saf...lepas tu dia lari gi main..nanti dekat2 kita nak salam..dia datang duduk masuk saf balik...cittt.......pengelat tau Amir ni...

aghhhhh habis jer solat...Mama mata ni macam kena gam ler pulak....terus terlelap tak ingat dunia tu.....budak bertiga tu mata cerah lagi........aduhhhhh nak wt camana dah ngantuk sangat kan...

sahur malam tadi...anak2 makan chicken chop & fries aje....tak nak makan nasi....

sampai ofis....rasa nak terlelap pulak depan PC...hahahahhaa......bila nak kul 4.30 ni...nak balikkkkkkk.....hehehhehe...sorryyy boss....semua kerja dah siap tau......welldone gitu....

5 comments:

  1. rajin ko buat soto, aku ni selain masak nasi malas nak buat yang lain2. lagipun hubby aku buka posa mesti makan nasi punya....

    ReplyDelete
  2. Kak Kay - kita masak soto ni masak hubby tak ada kat rumah ler...kalau ada dia pun kurang berkenan makan soto ni..heheheh/...so dgn anak2 jer...memang ok ler soto ni...

    ReplyDelete
  3. camne ko pandai wat chicken chop

    ReplyDelete
  4. Mama Janet...hehhehe chicken chop ready made ler...tinggal goreng jer...hahahahaha

    ReplyDelete
  5. Satu keluarga contoh. Tanpa ketua pun boleh berjemaah sendiri. Kan tenang arwah ayah dan ibu Mama Miraki di sana

    ReplyDelete