Sunday, March 28, 2010

Si Tanggang.....


Sabtu (27/3/10)

hari ni mama pegi ke PWTC lagi. Ada pertandingan akhir bercerita Sekolah rendah sempena Pesta Buku Antarabangsa. Tajuk cerita ni "INILAH BUKU YANG KU BACA"......so kena berkisar kepada buku yang telah dibaca...... Ika dah pegi awal lagi dengan cikgu2 dia. Mama pegi lambat sikit. Pening gak pikir nak pakai kostum apa....sebab Ika bercerita pasal si Tanggang. so kenalah pakai yang hodoh2 dan comot...tapi masalahnya Ika ni macam tak suka pulak nak disolek hodoh dan pakai pakaian buruk..hehehheheheh dia kata malu...heheheheh kalau boleh nak pakai baju puteri pulak.....so akhirnya pakai ajelah baju kurung. Pas tu bila sampai sana cikgu dia kata...kenapa tak pakaikan baju buruk...heheheheh mana ada baju buruk...so mama ni dah keluar rumah...so terpaksalah drop kejap kat rumah MIL dan pinjam kain batik dia yang buruk2 sikit...hehhehe cikgu kata...tak kan Mak Tanggang pakai baju berlabuci pulak.....

So mama terus ke PWTC, jalan jam giler....aduh dah ler panas terik......so sampai sana.....terus pakaikan kain batik kat kepala dia dan conteng2 sikit muka dia....jadi hitam2 dan hodoh sikit ler....hehehehhe yelah Mak Tanggang kan.....kawan baik dia Arisya..jadi tuan puteri...hehehehe member jeleslah tu tengok kawan pakai cam puteri.....

Mama sampai tak lama pertandingan pun bermula. SIL @ Kak nab pun datang. dia kan AJK PIBG...hehehehehe..tapi kali ni dia jadi camerawomen...

Ika dan Arisya..sebelum pertandingan. diaorang ni memang kawan rapat. so tersangatlah sukanya sebab sama-sama dapat masuk final....sorang puteri...sorang Mak Tanggang yang hodoh....ehehhehehe

gaya " Mak Tanggang" dan "Puteri Semalu" sedang bercerita......

Amir pun khusyuk dengar cerita tu.....actually Amir baru bangun tido ni.....

Ika dengan piala dan hadiah yang dimenangi..dapat piala, buku2 dan wang tunai....


Ika dgn Guru Besar, Pn Khodijah....


inilah rupa hadiah tempat ke 3.....ok lah tu....

Pemenang pertandingan peringkat akhir bercerita....

Ok lah akhirnya bila keputusan diumumkan...SK Ampang bolot hadiah gak ler , Arisya jadi juara...dan Ika dapat tempat ke 3. Tahniah yea........tahun depan boleh masuk lagi
video

No comments:

Post a Comment