Thursday, August 20, 2015

Aidil Fitri 2015 -Part 6 ( Candid2 Raya)

Part 6....sekadar kenangan...kandid2 raya..mana yg sempat aku snap dan aku selfie...hehe

Banyak bebeno ganbar raya kan..nak buang sayang..abadikan kat sini ajelah....lagi 10 tahun baca balik..best gak...

Halaman rumah pusaka....bahagian hadapan rumah masih mengekalkan rumah asal..cuma dibaik pulih sikit jat beranda dan cat aje...sementara bahaguan dapur atau belakang..di buna semula 5 tahun yg lalu untuk keselesaan dan menampung ahli yg semakin bertambah. Hari2 biasa rumah pusaka ni mmg tak berpenghuni setelah kematian Abah dan Emak. Walaupun tak berpenghuni namun rumah ousaka ni terjaga dengan bail dan kemas. Bab ni aku salute kat kakak aku Mek @Mama Janet dan abang ipar aku le.Merekalah yg rajin dan jerap balik ke kg ..kemas..bersihkan...tanam pokok2 semua....

Walauoun rumah tinggal..namun setiap kali harinraya atau ada apa keraian atau cuti2 oanjanh.. macam ni lah suasanaya....bila smeua serentak balik..berderet keta parking depan rumah.Arwah Abah dulu rajin dan suka halaman luas cam padang bola....senang anak cucu nak bermain katanya...

Time kau buat entry ni mesti lapang dan sunyi aje rumah pusaka ni kan...

Satu kali selfie dgn anak saudara ku Dr Khairul dan cucu saudara ku...hah dah bercucu aku....Raisya yg comel...mari selfie dfn nenek sayang...hahaha

Dah kata dah..gambar aku dgn Gee paling banyak....hehehehe

Dengan Cikgu Syeera yang manis.....anak saudara menantu...ehhh betul ke gelaran tu.....
Ni satu2nya kakak iparku yg sweet......walaupun muda dari aku...tapi panggil kakak gak kan...

Si manis Ayuni...anak saudara menantu gak...cantik dia ni..pakai apa pun lawa....

Dengan kaka yg suka no mencubit aku masa kecik2 dulu..hahahah...bila nak gi sekolah aku suka nangis x nak gi sekolah..kakak aku hot le sbb dah lambat...so ketam dia berjalan le time tu..hehehe..

Dengan si kecil Aqil Rayyan....

Hah ni anak seudara aku yg sangat comel..muka cam Jepun...dah emaknya lawo ye dak...anaknya ouj comel lah kan.....ayna ni cucu nenek ye..anak si ayuni yg mmg ayu tu...

Sweet kan....Ayna Nafeesa...dia ni jinak2 merpati...dan sangat pemalu.....
Zafran yg hensem...ohhh ramainya cucu nenek kan...semua comel2...


Anak dara sunti aku....

Ibu saudara dan anak2 saudara...

Ni pun come dan ayu..Aireen....bagusnya... kecik2 dah bertudung litup menutup aurat....
Saling x tumpah muka ayahnya si aqil ni....


Haiyaaa...cam Amoii...ini budak......

Anak saudaraku yg pandai buat kek....si Ayien..masa kecik2 suka jaga n main2 dgn dia....maklum le alu kan x de adik..so bila ada anak sayadara snagat suka bila dorang balik kg...

Post lagi le gambo kakak aku ni...hehhehe

Si Manis Iera.......tudung sama ngan makcik ko ok...
Apsal mendada je orang sebelah tu ye...

Kalau nak ambik gambar family  x pernahnya serius...ni lah jadinya...

Anak dara jangan duduk di tangga...

Mak2 dara cerita apa tu....

Yg ni oenalu dgn kamera....Lisa.....

Sentyummmmm...1..2....3.3344

Kakak ku ..anggun kan....walau dah 50an...tetap cantik dan berseri....
Anak dara hot ni.....

Sweet Ika n Harith

Hahaham.Yang mana satu.......pilihan hati....anak2 sedaea ni ada kelompok dan batch  tersendiri....yg ni batxh remaja....ada yg batch bapak budak..ada batch kanak bawah umur....
Kipidap......hehehehe..ke nak kena makan penumbuk tu...

Stop..malan sekejap ye......alahai tetiba lapar lak cam nak makan menu raya....

Ceria Aidil fitri...
Kakak aku ni jarang gambarnya menghiasi blog aku....memnag exsklusif tau gambar ni...haha
Happynya dia dapat duit raya....

Kak Long ...masa muda2..Kak Long ni sangatlt sweet senyumannya.....
My lovely siblings.....
Ni lah kakak aku @ orang kuat yg pastikan rumah pusaka ni bersih dan selesa...kipidap ye...

Selamat Hari Rqya..Maaf zahir batin ye....semalam.kita kacau awak main Ipad.....hahahha......Nilai2 murni kena diterapkan semasa kanak2 lagi....aku cukup suka gambar budak berdua ni..sweet sangat...Aqil & Zhafran..cucu2 saudara aku..2 pupu pangkat dorang ni..harap2 bila dah besar nanti masih rapat dan mesra seperti ini....kekalkan silaturahim......

Ok..nanti bersambung lagi ye...ni baru cerita sehari raya ni..

3 comments:

  1. Seronoknya enab mempunyai adik beradik yang ramai,,nampak meriah sangat bila berkumpul bersama terutamanya masa hari raya.

    ReplyDelete
  2. Lama mama miraki tak update blog...jgnlah stop blogging ye

    ReplyDelete
  3. Tq Nani....tulah niat nak update blog ada...tapi lepas tu selalu niat tinggal niat...ahhahaha inshaallah..nanti aku update ye...

    ReplyDelete