Tuesday, November 20, 2012

In 24 hours : KL - Mersing - Kota Tinggi - KL

Kisah cuti Deepavali..Plan yang tak dirancang. Kebetulan Hubby nak ke Mersing...biasalah gi Site Visit projek kat sana...kebetulan mama pun cuti..so ikut ler sekali anak beranak. Bertolak dari KL pukul 11 malam....lalau hiway ok je..bila dah masuk jalan biasa...alamak meremang gak bulu roma Mama ...tapi Hubby tak de kisah apa pun..dia dah biasa ulang alik ke sini tgh2 malam buta pun...No Hal punya lah bagi dia..dia kata sebab mama banyak betul baca buku cwerita hantu dan blg2 kisah seram...tu sebab imiginasi tinggi..ye ke....

 Jalan yang suram....pukul 1.30 pagi kami melalui Jalan Keluang - Mersign yang sunyi dan agak menyeramkan....sampai di Mersing pukul 3 pagi...huuhu...baliknya pulak kami ikut Jalan Mersing - Kota tinggi sebab nak singgah rumah Kak Long...

Gambar dalah sangat Blur...guna HP cap ayam..kamera lupa nak charge bateri

Pantai Mersing..Berangan nak ke Pantai Penyabung n Air Papan..tapi masa dan keadaan tak mengizinkan....

 Acara wajib...beli keropok Lekor dan keropok Kering...tapi agak mendukacitakan keropok dia tak umphh...lebih kurang cam keropok lekot kat KL je..banyak tepung..

 Dalam perjalanan balik ada treler Ikan terbalik...berterabur ikan atas jalan...

 Singgah rumah Kak Long...cam biasa...xtvt menambahkan kolesterol di badan..

Stok peti aia ni dah memenuhi peti ais rumah mama...ada getuk ubi. donut. sosej roll, bergedil, karipap....semua ada...stok cuti sekolah...

Pukul 11 malam kami bertolak balik Ke KL....mama zzzz sepanjang perjalanan...selamat sampai KL pukul 4 pagi...lepas tu terus tak tido sampai siang..sebab menguruskan kain baju...hehehhe....nasib baik mama cuti minggu ni....

6 comments:

  1. Betullah. Bila cuti sekolah jer, stok makanan dalam rumah dalam peti ais memang berganda dari biasa. Wahhh berjalan sakan.

    Lori terbalik? Ramai tak orang kutip ikan?

    ReplyDelete
  2. tercapaikah impian anda? kini idaman anda bukan lagi impian
    hanya di MARDI Station CH

    ReplyDelete
  3. If уou aгe going for most exсellent cοntеnts lіke I ԁo, just paу а quick visіt this site everу day since іt offегs feature contents, thanks

    My website - iphone repair kl

    ReplyDelete
  4. Τhаnκs foг shaгing уour thοughts
    оn геpresentаtive. Regards

    Feel freе to surf tο my sіtе
    ... www.purevolume.com

    ReplyDelete
  5. Heу wоuld yοu mіnd sharing
    whiсh blog platform you're using? I'm going tο start my оωn blog in
    the neaг future but I'm having a tough time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I'm looking for ѕomething complеtelу unique.
    P.S My aρolοgieѕ for being off-tоpіc but
    I had to ask!

    My webpаgе - repair imac retina display kl

    ReplyDelete
  6. Thіs ріece of ωrіting will helρ the intеrnet visitοrs for cгeating new ωеb site or even a ωeblog from stаrt to end.


    Ѕtoр by my site - ipad repair damansara

    ReplyDelete