Saturday, July 21, 2012

Salam Ramadhan & Cerita Tentang YIN

 Salam Ramadhn untuk semua muslimin dan muslimat pemabca Blog Mama. hari ni permulaan puasa....Selamat berpuasa ye semua. Tingkatkan ibadat disepanjang bulan ni. Jdikan bulan ni bulan ibadah yea...bukan bulan juadah.....

Hari terakhior sebelum Ramadhan...mama masih sibuk di opis..petang ni hujan lebat.....dan jalanrana sangat2lah sesaknya.......

Petang nak menyambuat Ramadhan...hujan lebat dan seperti biasa petang jumaat memang kesesakan luar biasa...ditambah lagi dengan esok mula puasa..masing2 nak balik cepat....dan inilah hasilnya. mama hanya tiba dirumah waktu orang dah bersiap2 nak solat Terawikh.....

Malam Ramadhan pertama..kami solat Isyak dan terawikh dirumah. Hubby pun lum balik lagi..Iki jadi imam untuk mama dan adik2....syukur....lepas solat mama terus telan uabt dan zzzzzzzzzzzzzzzzz...rasa penat...sakit kepala..letih....loya...lenguh kaki dan badan...dan yang sewaktu dengannya...memang menguji kesabaran memandu di KL ni...tapi terima dan redha ajelah....ramai lagi yang susah kan....

 Selain cerita Ramadhan...ada juga kisah Abang Mama Yin....Hari i Yn dah semakin pulih dan dia akan balik semula ke rumah dia di Kulai. So korang semua dah tau kan kisah Yin ni dari mula...so layan gambar ajelah yea....


Yin bersama pegawai2 pengiring nak meninggalkan rumah Mama Janet nak balik ke rumah dia di Taman Kulai Utama, Kulaijaya...


 Yin dan Mama Jant & Hubby...selama 2 minggu Yin dibawah jagaan Mama Janet...ni mesti sedih ni dia bak balik ni...mama yang tengok gambo pun sedih ni...

Pn Kalsom..selaku "urusetia" dan "pegawai pengiring" busy ke huli ke hilir menguruskan keperluan dan logistik semua sempurna...

Dengan Abag ipar Mama, Bag berahim....yang banyak berkorban masa dan tenaga..walaupun sentiasa sibuk dengan tugas menjaga keamana negara...

Khidmat terakhir ....memimpin yin masuk dalam kereta....

Dah boleh berjalan sendiri.....

Kak Tanty drive dan Yin jadi jadi penumpang....harap2 balik raya nanti Yin duduk dtitempat pemandu dan Kak Tany duduk sebelah penumpang yea



Tak tau apa yang tersirat disebzlik senyuman Yin.....yang pasti Yin sedih bila nak balik tadi...dia tanya " Yang berahim x ikut sekali ke balik Kulai"...bila jawab " tak"..muka dia jadi beruabh sedih dan terlopong....

 Selamat Jalan Yin...semoag kau terus sembuh dan pulih seperti sediakala...boleh bekerja semula...dan bergembira semula.....

Selama 2 minggu sinilah tempat Yin berehat...Mama Janet mesti sedih ni..tetiba rumah kosong. Selama Yin kat sin..rumah dia sentiasa meriah dengan kunjungan adik beradik dan sanak saudara yang dtg menziarah Yin...

Imbas kembali...tak nak situasi ini berulang....semasa datang 1 inggu lepas..Yin tak boleh duduk dan berjalan...alhamdulillah hari ni boleh berjalan dah...

2 comments:

  1. moga kehidupannya lebih ceria disisi isteri n anak

    ReplyDelete