Tuesday, July 24, 2012

Rezeki Ramadhan...

 Hari ke 4 berpuasa. Syukur masih diberikan kekuatan untuk menjalankan ibadah puasa. Dan boleh berterawikh di malam harinya. Apa nak cerita dalam blog ni ye...balik2 asyik citer makan jekan...habis nak citer apa lagi kan....


Buah Cempedak dari kampung ku.....hasil peninggalan arwah abah. tengok kan mama dah kata kami adaik beradik ni ada ikatan dan gerak rasa yang kuat. Contohnya sorang balik kg...kutip apa yang ada dikampung...dan diagihkan pada mam ayang taksempat balik ni...hehehe...Kali ni Kak Nor balik hari tu...masa jaga Yin kat rumah Mama Janet. Singgah kg sekejap dan kebetulan buah cempedak dah hampr2 masak...so tadi dia calling2 mam akat opis...suruh singah balik kerja nanti..ambik buah Cempedak...TQ ye kekanda ku...hehehehhe kakak ko ada buat cam ni... macam kakak aku...hehehehe


Yang ni pulak buat Pulasan. Jiran sebelah rumah mama bagi. Dia balik kampung dia kat Johor gak...bawak balik buah banyak...wife dia tak de kat rumah sebab dalam pantang...so dibaginya kat rumah Mama..huhuhu baik2 sungguh hari otang Johor ni kan...hehehehe

Ok yan gni pulak meja makan mama hari ni...sempoi aje kan....Masak Nasi Ayam jer....tak de idea nak masak lauk apa...lepa tu beli kuih RM4...lepas tu goreng cempedak sendiri....



Ayam ni ,,,mama perap ngan madu sekejap...rasa ada sedikit manis2 ler...dipadankan dengan sambal nasi ayam yang pedas tu orait ler.....

hehehhe bulan2 posa ni kan..rajin pulak mam abuat entry kan...hehehe

4 comments:

  1. Replies
    1. Hirisan tomato tu..lepas tu boleh buat cuci muka...sebab tak de orang makan..hehehe

      Delete
  2. Pn Enab,
    Tadi saya tidur pkl 10.15, dalam tidur saya tu roh saya menerawang dan bermimpi (ini cerita betul bukan buat-buat) , saya berada di kawasan rumah Home Stay Hj Omar tu, saya melihat cerucuk sedang ditanam di tapak itu (sebelah kiri home stay tu). Siap ada orang sedang mengukur tapak rumah, ada sembilan semuanya....tapak rumah tu nampak rumah yg nak dibuat tu memang besar-besar.

    Dalam mimpi tu saya kagum sangat, sampai saya berkata sendiri, siapalah jutawan dlm kalangan adik-beradik mereka ni hingga mampu buat rumah banyak-banyak ni.

    Tengah saya berdiri dan bercakap-cakap sendiri, anak saya menjerit, rupa-rupanya dia mintak susu botol, saya pun terbangun pukul 12.30 pagi tadi hahahahaha

    Semoga En Bahreyn bertambah sihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga mimpi MS akan jadi kenyataan suatu hari nanti. Dulu antara impian Arwah Mak n Abah kami ialah teringin nak kami adik beradik semau bina rumah keliling rumah dia. sebab pakcik kami di muar tu anak2 dia semua bina rumah keliling rumah mak. tapi apakan daya..rezeki kami bukan si dana...rezeki kami di luar kg halaman dan bertemu jodoh dengan orang luar...so akhirnya saya bermastautin di bumi KL yang penuh sesak ni...

      heheh kami memang pernah bernagan nak bina 9 biji resor tu keliling rumah pusaka tu..so nanti bil akami balik masih2 ada resort sendiri dah rumah induk tu jadi dewan makan...dan temapt berkumpul....tapi tu cuma angan2...hehehehe

      Delete