Wednesday, January 27, 2010

"Mata Kerbau" ke "Mata Lembu"

Korang mesti makan telur goreng kan..itu kanlauk kecemasan dan paling digemari semua orang.... gi kedai Tomyam pun mesti order telur dadar...macam ler kat rumah tak boleh goreng kan...
Yang mama nak tanya dan persoalkan ..mana satu yang betul yea...kalau goreng telur sebiji2 ni korang panggil TELUR MATA KERBAU ke TELUR MATA LEMBU. Dulu2 masa kecik2 duduk Johor rasanya orang panggil telur Mata Lembu kan....tapi sekarang ni apasal pulak panggil telur mata kerbau kan.....rasanya orang Johor panggil telur Mata Lembu kan....yelah sebab kat Johor mana ada kerbau...tolong jawab sikit True Johorian..... ataupun tanya cikgu BM..mana satu istilah yang betul.....manalah tau nanti ada kelaur soalan periksa pulak ker...dah anak2 confuse...tapi rasanya anak2 mama tak pernah dengar kot mama sebut "telur mata lembu"...selalu sebut "telur mata" aje...



Telur Mata Kerbau @ Mata Lembu.....mana-mana pun boleh yang pasti sedapppp....makan ngan kicap.....

2 comments:

  1. Haiya manyak cian loo ayam punya telor lembu/kerbau punya mata, itu macam ka, lembu punya susu sapi punya nama.tu pasal telor sikalang manyak mahal ayam x mau keluar telor lagi takut itu lembu/kerbau cili dia punya telor

    ReplyDelete
  2. itulah pasal...itu ayam ada mogok...tak mau bertelor lor......nanti kita suruh itu kerbau sama lembu bertelor lah..

    ReplyDelete