Thursday, August 26, 2010

Semakin Jauh Ku Tinggalkan

Alhamdulillah hari ni dah masuk hari ke 15 kita berpuasa di bulan Ramadhan. Terasa cepat betul masa berlalu...dan hari ni stesen2 radio dah mula mainkan lagu raya. Tapi kan huhuhuh sedih ni...sampai hari ni , mama belum lagi terasa kemeriahan raya...nak tau kenapa..sebab mama tengah sangat2 sibuk di ofis...ada banyak tender nak kena siapkan sebelum raya ni..dateline 30/8. si kat ofis pun tak sempat nak cerita2 pasal persiapan raya. balik kerja pun lambat...dah weekend ni pun kena kerja...hari nuzul quran yang sepatutnya cuti pun terpaksa kerja gak...huhuuhuhuhuhu..bila nak buat kuih ni..4/9 bibik dah nak balik Indon, suti raya sebulan...

Hari ni nak wat n3 tajuk "semakin jauh ku tinggalkan"...apa erk yg mama tinggalkan...ohhhh banyak yg mama dah tinggalkan...antaranya usia mama ler...semakin jauh ku tinggalkan zaman kanak2, remaja, bujang......hahahhaha..dan mama kini dah berusai 30 an.....huhuhu kira dah berusia gak kan....

Sebenarnya mama nak citer pasal tudung...sekarang ni kan ada pelbagai tudung segera yang hanagt dipasaran...macam 2 jenama...dari sepopular Ariani, Hajaba, Fareeda, Ratu, Aalia, Z&Z dan macam2 lagi jenama......so yang semakin lama ditinggalkan ialah tudung macam ni....


Tudung jenis Bawal 1, kain dia memang lembut dan sulaman yang simple...mama sangat2 suka kaler biru dan purple....ni dulu antara tudung kesukaan mama...

timbunan tudung2 bawal mama yang tersusun cantik dalam almari..sebahagiannya mama dah bagi kat bibik untuk dia bawak balik Indon...ni yang tinggal ni cam sayang pulak..sebab yelah kebanyakkannya dari jenis Bawal 1 yang harganya agak boleh tahan gak, tak apa mama simpan aje , mana tau satu hari nanti, fesyen ni akan melonjak semula...


antara koleksi tudung2 bawak mama yang ah semakin jauh ditinggalkan...ni masa untuk sprong clean...hahahhaha..mak aiiiiii boleh gadai tak erk.....

lepas pakai tudung bawal..mama beralih ke selendang atau shawl sekejap...masa ni pakai dgn anak tudung jenama "ARZU"...beli kat butik ARZU kat KLCC..... depan dia ada plastik lagi kat awning dia...untuk dapatkan kaler2 selendang yang meriah ni, mama gi beli kain chiffon kat Jakel dan hantar akt tailor.....sekarang ni...emmmmm dah lama tak pakai selendang ni....

antara yang masih mama simpang......sebab mama suka kaler dia yang cantik2 tu....

sejak jenama ini memasuki pasaran....semakin meriah keluaran pelbagai2 jenama tudung segera dan tudung bawal pun semakin ditinggalkan....

ada pelbagai corak..berbunga dan plain...awning pulak ada satin, thai silk dll

sesiapa saja boleh menggayakannya...tak kira tua muda....miskin kaya.....kurus, gemuk....termasuk sikecil Amir...hahahahha... dia pantang nampak tudung mama ni kat tempat yg dia boleh capai..lahu aje dia sarung...

dalam pelbagai pilihan warna dan corak....senang pakai..tinggal sarung aje...hahahhaha.....semakin senang kan wanita sekarang....

dan diciptakan temapt menggantung tudung ni...kreatif sungguh diaorang ni kan....satu hanagr ni ada 32 lubang..setiap lubang boleh masuk 3 helai tudung....senang awning dia tak rosak....mama ada 2 penyangkut tudung ni....

hah..so korang dah beli tudung raya ke belum....nak beli tudung apa ni.....sekarang ni macam2 pilihan ada.....pilih aje.....senang kan...tak yah pakai pin banyak2...nak pakai skaf di dalam....dll.....tapi walaupun banyak fesyen tudung terkini...tudung bawal macam kat atas tu pun ada pemggemarnya tersendiri......ada gak yg tak suka pakai tudung2 segera atau express ni....

5 comments:

  1. wah mama..boleh bukak kedai tudung ni..

    ReplyDelete
  2. comei
    hahhaha bukak kedai tudung kat PS ok tak...

    ReplyDelete
  3. Me - baru beli tudung raya semalam... Jenama Arzu tu pun dulu my favourite..ada 2 helai shawl Arzu dlm simpanan yg masih tersimpan hingga skrg...beli kt Megamall......tp inner dah TERmasuk ke dlm mesin terus terkelepet plastik dlm dia...tp still gak I simpan utk kenangan.

    ReplyDelete
  4. hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. salam sis, do u interested to buy ARZU scarf... or if u r not sure what is ARZU scarf.. juz go to klcc to butik arzu,. or mid valley .. you can browse the scarf there.. but wait.. before u buy.. pls browse mine .. then u compare the price.. im selling the scarf at 50% cheaper than them.. why??.. because i xde kedai.. i jual door to door basis... thats why la cheaper.. hv a look in my fb album... if interested ... u can pm me...P/s : the tudung is a bit expensive as the material is very high grade material.. ( higG grade chiffon, chiffon silk & satin silk.. ) u can feel the different the moment u touch it.

    most of my client are frm petronas & frm oil n gas company since am working in that field.. every friday normally i ada kt surau petronas twin tower 2 level 13...

    https://www.facebook.com/marwanscarf

    ReplyDelete